Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

30.01.2018

Poradnik e-Izby: Jak przygotować e-sklep na Walentynki

Walentynki to dla wielu sektorów e-commerce bardzo lukratywny i gorący okres w roku. To czy e-sklepy wykorzystają go w pełni i z sukcesem zależy w dużej mierze od ich dobrego przygotowania się. Eksperci e-Izby opracowali Poradnik zatytułowany “Jak przygotować e-sklep na Walentynki”.

Więcej »

W poradniku znajdziecie Państwo 7 przykazań skutecznego przygotowania e-sklepu na Walentynki.

 

Poradnik jest dostępny tutaj

Zwiń «
26.01.2018

Znaczenie SMS-ów w komunikacji Polaków. Raport pod patronatem e-Izby.

Krótkie wiadomości tekstowe obecne są w naszym życiu już od ponad ćwierć wieku. Wykorzystuje się je w komunikacji prywatnej, w biznesie, a nawet w sektorze publicznym. Na czym polega ich fenomen? Jaki mają potencjał i przyszłość? Najważniejsze kwestie dotyczące współczesnej roli SMS-ów przybliża raport o komunikacji mobilnej w Polsce.

Więcej »

Platforma SerwerSMS.pl już po raz piąty przeprowadziła ogólnopolskie badanie „Komunikacja SMS w Polsce” dotyczące trendów w komunikacji mobilnej. Wydawać by się mogło, że w dobie smartfonów, internetu i komunikatorów SMS-y doczekały się detronizacji, tymczasem te wciąż cieszą się popularnością. Korzystanie z SMS-ów deklaruje 96,5% ankietowanych, z czego prawie 65% z nich przyznaje, że wysyła je codziennie, a jeszcze więcej, bo 75%, tak często je otrzymuje. Zainteresowanie MMS-ami, pomimo popularności portali społecznościowych także jest spore. Niemal ¾ przebadanych przyznaje wykorzystywanie wiadomości graficznych, przy czym te najczęściej wysyłane i odbierane są kilka razy w miesiącu (ponad 38%).

SMS w codziennym życiu Polaków

Co motywuje Polaków do używania tego kanału komunikacji? – Przede wszystkim doceniamy je z uwagi na prostotę korzystania (80,4%) oraz powszechność w dostępie (80,1%), ale również szybkość dostarczenia (77,1%), zasięg i brak konieczności połączenia z internetem (73,6%) czy ich wszechstronne zastosowanie (71%). To właśnie sprawia, że SMS-ują osoby w różnym wieku, z różnych grup społecznych, na różnych płaszczyznach i w różnych sytuacjach – mówi Daniel Zawiliński, Dyrektor Zarządzający PlatformySerwerSMS.pl.

Ponieważ wysłanie SMS-a nie jest angażujące i nie zajmuje wiele czasu, raport wskazuje, że zazwyczaj robimy to podczas podróży (tak odpowiedziało 59,7% badanych), leżąc w łóżku (51,6%) czy będąc w pracy (34,4%). Okazje do napisania wiadomości stwarza też czekanie w kolejce (25,4%), spacer (19,5%) oraz zakupy (18,1%) i co pewnie nie zaskakuje – wizyta w toalecie (9,5%), spożywanie posiłku (9,1%) czy uczestnictwo w różnego rodzaju zajęciach (5,9%). Przyznajemy się również do wysyłania SMS-ów stojąc w korkach (18,6%), a nawet, chociaż w znikomych wypadkach (1%), podczas seksu.

Równie wiele jak okoliczności korzystania z komunikacji mobilnej, jest też tematów przekazywanych w SMS-ach – począwszy od spraw bieżących (tak wskazało 64,3% ankietowanych), przez organizacje spotkań (50,4%), ogólne podtrzymanie kontaktu (45%) czy życzenia okolicznościowe (37,8%), po omawianie spraw rodzinnych (27%), ustalanie kwestii biznesowych (10%) lub powiadamianie o ważnych wydarzeniach z życia, jak np. narodziny dziecka, czy otrzymanie nowej pracy (6,7%). SMS to zatem narzędzie do budowania relacji, a także zarządzania w biznesie. To także praktyczny sposób na przekazywanie przypomnień i powiadomień o umówionej wizycie, statusie przesyłki, sprawy urzędowej czy atrakcyjnej promocji.

Oferty firm i sklepów, a krótkie wiadomości tekstowe

3 na 4 ankietowanych otrzymuje SMS-y promocyjne od firm lub sklepów i zdecydowana większość chce je otrzymywać nadal (69% Polaków), przy czym najchętniej raz w tygodniu – tak deklaruje 40% z nich. Co nas interesuje? Głównie informacje o aktualnych promocjach (67,4%), ale także kwestie, które pozwalają nam zorganizować się w zabieganej codzienności, np. status realizowanego zamówienia (58,7%) czy przypomnienie o wizycie u mechanika lub kosmetyczki (45,8%).

Najbardziej atrakcyjne w kontekście powiadomień o promocjach są tzw. dobra szybko zbywalne oraz te, które ze względu na wysoką cenę szczególnie chcielibyśmy zakupić w atrakcyjnej cenie. Top 5 najbardziej pożądanych kategorii zakupowych w kontekście otrzymywania SMS-ów to zatem odzież/obuwie/akcesoria (61%), RTV/AGD (38,8%), produkty spożywcze (30,6%), rozrywka/kultura (27,9%) oraz turystyka (22,8%). W przypadku zakupów on-line konsumenci mają jeszcze dodatkowe oczekiwania. Ponad 40% chciałoby otrzymywać potwierdzenie otrzymania przelewu, informacje o dacie wysłania i dostarczenia zamówienia, a nawet dane, pozwalające śledzić jego drogę. 

W handlu SMS okazuje sprawdzać się zatem globalnie i lokalnie. ¾ Polaków potwierdza, że jest on dla nich impulsem do bliższego zapozania się z ofertą, a nawet odwiedzenia sklepu, firmy czy punktu usługowego.

SMS od instytucji publicznej? To coraz powszechniejsze!

Z roku na rok gminy czy urzędy stają się są coraz bardziej przyjazne w kontakcie z obywatelami, co doceniają niemal wszyscy badani (aż 97% uznaje SMS-y od instytucji publicznych za bardzo przydatne lub przydatne). Niemal połowa ankietowanych (44,2%) deklaruje, że w ciągu roku otrzymała wiadomość tekstową od instytucji publicznej, przy czym głównie z urzędu państwowego (49,7%), placówki zdrowia (46,7%) czy edukacyjnej (18,5%). Co za tym idzie wśród najpopularniejszych tematów wiadomości znajdują się przypomnienia o umówionych wizytach (46,9%), statusy spraw urzędowych (43,3%), powiadomienia o receptach do odbioru (31,9%), a nawet wypadkach i korkach (17%). W ubiegłym roku bardzo wiele gmin zintensyfikowało również informowanie o zagrożeniach pogodowych, dzięki czemu praktycznie co czwarty (18%) badany otrzymał na swój telefon stosowne ostrzeżenie. – Dzięki SMS-om może nam się żyć nie tylko łatwiej, ale i bezpieczniej. Zresztą tego oczekują sami ankietowani, bo praktycznie połowa z nich (48,2%) najbardziej zainteresowana jest otrzymywaniem alertów meteorologicznych – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager z Platformy SerwerSMS.pl. Z uwagi na szybkość i bezpośredniość dotarcia komunikatu do odbiorcy jest to praktycznie bezkonkurencyjne rozwiązanie – dodaje Godziek.

Pomoc niesiona SMS-em

Polacy polubili SMS-y Premium, mimo iż to wiadomości o podwyższonej opłacie – korzysta z nich ponad 60% z nas, a 87,4% zdaje sobie sprawę z towarzyszących im kosztów. Wysyłamy je kilka razy do roku (tak odpowiedziało 66,8% osób) i głównie w celach charytatywnych (taki cel wskazało 72,1%), ale także aby uczestniczyć w różnego rodzaju konkursach (46%) czy głosowaniach SMS-owych (29%). Chociaż motywatorem dla nas jest również rozrywka (11%) czy zakup dostępów do serwisów informacyjnych (8,6%), to chęć niesienia pomocy najbardziej przekonuje nas do zwiększenia rachunku – zazwyczaj o 15 (co 3 badany) lub nawet 30 zł (co 4 badany) w skali miesiąca i podobnie na przestrzeni roku.

 

Spectrum wykorzystania SMS jest naprawdę szerokie – zarówno pod kątem zasięgu, jak i przeznaczenia. Mimo iż w ostatnich latach coraz chętniej korzystamy z komunikatorów internetowych, to jednak nie wpływa to na popularność SMS-ów. – Ankietowani w swoich odpowiedziach podkreślają, że krótkie wiadomości tekstowe są bardziej niezawodne od komunikatorów, szybsze, prostsze w obsłudze i bardziej bezpieczne. Nie bez znaczenia pozostaje również zasięg – do wysyłki SMS-a wystarcza bowiem sieć komórkowa, a komunikatory wymagają jednak dostępu do internetu. Te zalety jeszcze długo nie pozwolą SMS-om zniknąć z naszego życia – podsumowuje Zawiliński

Pełen raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest dostępny na stronie www.serwersms.pl/badanie5 . Z racji jubileuszowego wydania, oprócz bieżącej analizy, znaleźć w nim można kilka porównań dotyczących wykorzystywania SMS-ów na przestrzeni lat ubiegłych, a także faktów związanych z jego ewolucją. Zaprezentowane zostały tu także zestawienia najważniejszych wydarzeń mobilnych, prognoz na kolejne lata i najpopularniejszych obszarów zastosowań. Wyniki komentują eksperci ze świata mobile, mediów i komunikacji – Katarzyna Sacha, Karol Krajewski, Patrycja Sass-Staniszewka, Robert Rachwał, Anna Jadwiga Orzech, Daniel Laskowski, Łukasz Kłosowski, Tomasz Popielarczyk, Michał Brożyński, Monika Mikowska, Krzysztof Majdan i Paweł Tkaczyk.

 

***

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI, za pomocą ankiety internetowej zamieszczonej na dedykowanym serwisie internetowym. W badaniu wzięło udział 1145 respondentów. Przeprowadzono je w roku 2017, natomiast respondenci uwzględniali doświadczenia z ostatniego roku, w tym końca 2016. Patronat nad badaniem objęli: Izba Gospodarki Elektronicznej, PMR oraz portale dobraStronaInternetu.pl, eGospodarka.pl, techON.pl, Jaka-Komorka.pl, WhatNext.pl, MenWorld.pl.

Zwiń «
19.01.2018

myTaxi w gronie firm członkowskich e-Izby

Partnerstwo z e-Izbą jest dla mytaxi kolejnym ważnym krokiem w umacnianiu naszej pozycji lidera w gronie nowoczesnych usług. Cieszymy się, że będziemy mogli czerpać wiedzę i wymieniać się doświadczeniami z firmami członkowskimi, a także mieć realny wpływ na kondycję polskiego rynku płatności mobilnych i działania legislacyjne. Misją mytaxi jest przekonywanie o wygodzie i bezpieczeństwie płatności mobilnych.  Rozwijamy się dynamicznie i jesteśmy największą aplikacją w Europie, która opiera na nich swój model działania – podkreśla Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi.

Więcej »

Firma mytaxi wprowadziła usługi taksówkarskie w Europie w XXI w. oferując pierwszą na świecie aplikację do zamawiania licencjonowanych taksówek już w 2009 r. W Polsce usługa mytaxi dostępna jest od 2012 r. w takich aglomeracjach jak Warszawa, Kraków oraz Trójmiasto. mytaxi jako pierwsza w Polsce zaoferowała możliwość́ dokonywania wygodnych i bezpiecznych płatności bezgotówkowych za pomocą̨ smartfonu – dziś „Płatność przez Aplikację” realizowana jest dla ponad 80% zamówień. Od września 2017 roku pasażerowie mytaxi w Warszawie mogą korzystać z pierwszej w Europie usługi współdzielenia przejazdu taksówką: mytaxi match. Dzięki niej aplikacja łączy pasażerów jadących w jednym kierunku i dzieli między nimi koszty przejazdu.

Inwestorem mytaxijest Daimler Mobility Services GmbH (część Daimler Group). Usługa dostępna jest w ponad 70-ciu miastach i 11 krajach Europy, współpracuje z 120 000 kierowców.

W mytaxi zależy nam na pośrednictwie wyłącznie w usługach o najwyższej jakości, w których kierowcą jest osoba doświadczona, znająca miasto, posiadająca wysoką kulturę̨ osobistą. Ponadto system ocen pozwala na dodatkową kontrolę oraz wyeliminowanie nieuczciwych i niesumiennych kierowców, co skutkuje wysoką jakością̨ usług i zwiększeniem komfortu pasażerów. Klienci korzystający z usługi za pośrednictwem mytaxi mają także pewność, że ich przejazd jest ubezpieczony, a w razie wypadku i uszczerbku na zdrowiu otrzymają odszkodowanie – dodaje Krzysztof Urban.

Krzysztof Urban, mytaxi.jpg

O Izbie Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.

Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

Zwiń «
16.01.2018

RODO - praktyczne zmiany dla przedsiębiorców 15.02

Szanowni Państwo,

przed nami konferencja e-Izby oraz Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
"RODO -praktyczne zmiany dla przedsiębiorców".

Data: 15.02.2018

Miejsce: Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123a, Warszawa

Więcej »

Link do biletów:
https://rodopraktycznezmiany.evenea.pl/

Uczestnictwo w konferencji szczególnie polecamy:

  • Dyrektorom, managerom oraz specjalistom E-Commerce
  • Właścicielom biznesów internetowych i sklepów internetowych
  • Dyrektorom Działów Marketingu, HR
  • Telemarketing
  • Administratorom Bezpieczeństwa Informacji
  • Osobom odpowiedzialnym za ochronę danych   osobowych w firmie
  • Osobom pełniącym funkcję Compliance Officer
  •  Dyrektorom i Kierownikom ds. CRM i IT
  • Specjalistom z zakresu kadr oraz szkoleń
  • Wszystkim osobom zajmującym się ochroną lub przetwarzaniem danych osobowych
  • Osobom kierującym projektami związanymi z przetwarzaniem danych (informacji)
  • Prawnikom wewnętrznym (In - house lawyers)

 

Prelegenci:

  • dr Dominik Lubasz, radca prawny, wspólnik zarządzający Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych, koordynator tematu RODO w e-Izbie
  • mec. Ewa Kurowska Tober, DLA Piper
  • mec. Marek Wiński, Wiński Kancelaria
  • mec. Tomasz Koellner, Head of IT/TMT adwokat w kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy
  • mec. Gerard Karp - Partner, Head of TMT/IP & Data Protection at PwC Legal Pawłowski Zelaznicki sp.k.
  • Tomasz Grzybowskipartner, radca prawny, Dział Prawa Marketingu, Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna sp. k.

 

Agenda:

9:00 - 9:30 Rejestracja uczestników

9:30 - 9:45 Powitanie Gości

Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej,

Marcin Drzewiecki, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB

9:45 – 10:30 Przyszłość funkcjonowania RODO jako regulacji bezpośrednio stosowanej w państwach UE,

Tomasz Grzybowski Partner, Radca prawny, Dział Prawa Marketingu, Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna sp. k.

1.      Stosowanie RODO, które jest rozporządzeniem unijnym, to nie tylko nowe przepisy ale również nowe podejście do ich stosowania;

2.      Konieczność zapewnienia spójności stosowania tych samych przepisów w różnych krajach unijnych – np. możliwość powoływania się przez polskiego przedsiębiorcę przed GIODO/PUODO na wytyczne publikowane przez niemieckie, czy włoskie DPA;

3.      Opisanie zagadnień, które mogą być inaczej inkorporowane w innych państwach członkowskich (wylistowanie tych zagadnień i określenie jaki to może mieć wpływ na swobodę przepływu danych wewnątrz UE itp.);

4.      Role organów unijnych i ich interpretacji na stosowanie prawa w Polsce przez GIODO/PUODO – nowa perspektywa.

10:30 – 11.15  Zasada Privacy by Design w rozwiązaniach informatycznych

mec. Ewa Kurowska Tober, Radca prawny, partner i szef Praktyki IPT w kancelarii DLA Piper

·        Przedmiotem wystąpienia będzie omówienie zasady ochrony danych osobowych w fazie projektowania oraz domyślnej ochrony danych osobowych, w szczególności w obszarze nowych technologii - jak rozumieć te zasady, jak je implementować w działalności e-commerce.

11:15 – 11:45 – PRZERWA KAWOWA

11.45 – 12:30 Nowe obowiązki administratorów i podmiotów przetwarzających w zakresie dokumentacji.

dr Dominik Lubasz Radca prawny, Wspólnik zarządzający Kancelaria Lubasz

i Wspólnicy

  • Przedmiotem wystąpienia będzie omówienie zakresu obowiązków dokumentacyjnych w RODO. Wyjaśniona zostanie zależność zakresu merytorycznego obowiązków dokumentacyjnych od dokonywanej przez administratora oceny ryzyka. Jak również wskazane zostanie czy i w jakim zakresie możliwe jest na gruncie RODO wykorzystanie dotychczasowych polityk bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym.

12:30 – 13:15 Praktyczne aspekty wdrożenia RODO – szanse i ryzyka/ Data protection impact assessment

mec. Gerard Karp - Partner, Head of TMT/IP & Data Protection at PwC Legal Pawlowski Zelaznicki sp.k.

13:15 – 14:30 - LUNCH

14:30- 15:15 Wybrane, nowe obowiązki administratorów danych osobowych w kontekście działalności e-commerce.

mec. Tomasz Koellner - Head of IT/TMT adwokat w kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy

  • Przedmiotem wystąpienia będzie omówienie zagadnień takich, jak dokonywanie oceny skutków przetwarzania danych, obowiązku zawiadamiania organu nadzoru o naruszeniu zasad przetwarzania danych, obowiązku wydania danych, etc.

15:15 – 16:00 Proces zbierania danych osobowych w offline – wyzwania i rozwiązania

Tomasz Grzybowski partner, radca prawny

Dział Prawa Marketingu, Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna sp. k.

·        Przedmiotem wystąpienia będzie omówienie na gruncie RODO reguł pozyskiwania danych osobowych poza siecią Internet -  omówione zostaną reguły zbierania danych osobowych w celach marketingowych w relacji bezpośredniej, pisemnej oraz w relacji przez telefon; praktyczne omówienie treści klauzul, reguł przedstawiania obowiązku informacyjnego, sposoby realizacji reguły rozliczalności.

16:00 – 16:45 Zgoda użytkownika i obowiązek informacyjny w zakresie przetwarzania danych osobowych na gruncie nowego Rozporządzenia RODO 2016/679.

Marek Wiński Radca prawny/Partner, Wiński kancelaria

  • Przedmiotem wystąpienia będą formuły zgody używane w działalności e-commerce, specjalne zasady uzyskiwania zgody ze względów przedmiotowych (przetwarzanie danych wrażliwych) oraz podmiotowych (dzieci), nowe obowiązki informacyjne administratora danych.

 

17:00 – ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Zwiń «
11.01.2018

Polski Standard Płatności - operator BLIKA zasilił grono firm zrzeszonych w e-Izbie.

Przynależność do e-Izby wiąże się nie tylko z prestiżem, ale co ważne, ułatwia prowadzenie biznesu. Od 2013 roku wspólnie z firmami zrzeszonymi prowadzimy aktywność legislacyjną, badawczą i edukacyjną skutecznie niwelując bariery utrudniające rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. – podkreśla Patrycja Sass –Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Więcej »

BLIK to na polskim rynku najpopularniejsze rozwiązanie płatnicze w szerokim eCommerce. Polski Standard Płatności cały czas rozwija usługę we współpracy ze wszystkimi dostawcami usług płatniczych w Polsce. Już w tej chwili dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych banków. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Polacy zapłacili w internecie BLIKIEM ponad 13 mln razy. Rok 2017 pokaże skokowy wzrost popularności BLIKA w świecie online. Dołączenie do członków Izby Gospodarki Elektronicznej pozwoli nam efektywniej budować świadomość tego jak istotne są płatności mobilne. Skutecznie wspierają one takie trendy, jak rosnąca rola mCommerce, czy też wielokanałowość dokonywania transakcji online – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP BGŻ Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

BLIK LOGO RGB.PNG

O Izbie Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.

Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Główne cele Izby Gospodarki Elektronicznej to:

  • reprezentowanie i wspieranie interesów gospodarczych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w Izbie,
  • rozwój gospodarki w różnych jej branżach w kraju i Europie dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania oraz ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej,
  • wspieranie przedsiębiorców (zwłaszcza małych i średnich) poprzez dostarczanie wiedzy (know-how) oraz rozwiązań technologicznych,
  • wspieranie społeczeństwa w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych.
Zwiń «
08.01.2018

Działalność reklamowa – aspekty podatkowe

Materiał przygotowany przez ekspertów Advicero Tax Sp. z o.o., spółki doradztwa podatkowego będącej członkiem e-Izby.

W dzisiejszych czasach duża konkurencja na rynku wymusza na przedsiębiorcach podejmowanie różnych działań mających na celu zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z ich usług. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi służących tym celom jest reklama. Pomimo bezsprzecznie wymiernych korzyści w postaci zwiększenia obrotów, należy mieć świadomość określonych skutków podatkowych działalności reklamowej. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich.

Więcej »

1. Opłata reklamowa

Jest to opłata, która może być wprowadzona (ale nie musi) w drodze uchwały rady gminy na danym terenie.

  • pobierana jest od tablic lub urządzeń reklamowych, niezależnie od tego czy jest na nich eksponowana reklama;
  • obowiązek podatkowy obejmuje właścicieli nieruchomości, użytkowników wieczystych nieruchomości gruntowych, posiadaczy samoistnych nieruchomości lub obiektów budowlanych;
  • nie jest pobierana, jeśli reklamy nie są widoczne w miejscu publicznym, stanowią szyld, obowiązek ich umieszczania wynika z przepisów prawa, mają charakter religijny bądź upowszechniają informacje o osobach czy wydarzeniach;
  • składa się z części stałej i zmiennej (część stała ma zryczałtowaną wysokość; część zmienna zależy od wielkości pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy).

2. Zakup reklamy na zagranicznym portalu

W przypadku zakupu elektronicznych usług reklamowych miejscem świadczenia jest miejsce, w którym usługobiorca posiada siedzibę działalności gospodarczej. To zatem kupujący musi rozliczyć VAT w ramach tzw. importu usług. W ujęciu szczegółowym:

  • usługobiorca musi naliczyć VAT należny i naliczony od faktury dokumentującej zakup usług reklamowych zgodnie ze stawką krajową. Obie kwoty powinien uwzględnić w deklaracji VAT;
  • podatnik zwolniony z VAT musi odprowadzić do urzędu skarbowego podatek VAT należny od takiej faktury oraz wykazać go na specjalnej deklaracji VAT-9M. Nie ma on możliwości odliczenia VAT naliczonego. Może natomiast ująć w całości wartość faktury wraz z kwotą podatku VAT w kosztach podatkowych. Ciąży na nim również obowiązek rejestracji do celów transakcji wewnątrzwspólnotowych na druku VAT-R;
  • kupujący usługę reklamową zobowiązany jest do zapłaty podatku u źródła w wysokości 20% oraz złożenia w terminie odpowiednich deklaracji.

3. Udostępnienie przestrzeni reklamowej na stronie internetowej polskiego podmiotu (blog, sklep internetowy)

W praktyce konsekwencje podatkowe zależą od statusu właściciela strony oraz warunków udostępnienia reklamy. W ujęciu ogólnym:

  • gdy właściciel strony internetowej nie prowadzi działalności gospodarczej uzyska przychód (w zależności od postanowień umownych) z „działalności wykonywanej osobiście” (gdy zobowiązuje się świadczyć usługi reklamowe na rzecz konkretnej firmy), „z innych źródeł” lub przychód z najmu;
  • przychody z innych źródeł oraz działalności wykonywanej osobiście opodatkowane są na zasadach ogólnych według skali podatkowej (18% i 32%), w przypadku potraktowania usługi reklamowej jako najmu powierzchni można zastosować ryczałt od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%;
  • gdy powierzchnię reklamową w ramach działalności gospodarczej udostępnia przedsiębiorca indywidualny uzyskiwany przez niego przychód podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych według skali podatkowej lub według stawki liniowej (19%).

O FIRMIE

Pomagamy przedsiębiorcom z branży e-commerce w prowadzeniu ich biznesu, aby rozliczenia podatkowe były bezpieczne, a transakcje możliwie najniżej opodatkowane. Doradzamy w szczególności, w jaki sposób planować działania marketingowe i reklamowe, tak żeby osiągnąć zakładane cele i jednocześnie nie ponosić ryzyk podatkowych. W ramach grupy Advicero Tax kierujemy nasze usługi zarówno do polskich firm rozpoczynających lub już prowadzących działalność w zakresie sprzedaży on-line, jak również do inwestorów zagranicznych, planujących wejście na polski rynek.

Zapraszamy do kontaktu we wszelkich kwestiach podatkowych i księgowych, w tym dotyczących działań reklamowych.

katarzyna klimkiewicz.jpg

joanna skibicka.jpg

Katarzyna Klimkiewicz-Deplano

Partner,Doradca podatkowy

      kklimkiewicz@advicero.eu      

 Joanna Skibicka,

Starszy konsultant, Doradca podatkowy

jskibicka@advicero.eu

Advicero Tax Sp. z o.o.

ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa, Poland    

T: +48 22 378 17 10 E: office@advicero.eu

Zwiń «
08.01.2018

RODO w e-commerce – e-Izba współorganizatorem szkolenia w Rybniku!

W ramach działalności lokalnej Izba Gospodarki Elektronicznej wspólnie z FORCE organizuje warsztaty z RODO w Rybniku. RODO to Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych stworzone przez Unię Europejską w celu ujednolicenia zasad przetwarzania danych w państwach członkowskich. Tak naprawdę RODO weszło już w życie (i to dość dawno, bo w maju 2016 r.) – obecnie trwa okres przygotowawczy, a od 25 maja 2018 wszystkie podmioty UE będą musiały je już stosować.

Więcej »

Przepisy te dotkną w głównej mierze branż opierających swoje funkcjonowanie o Internet, dlatego tak ważne jest, aby osoby zajmujące się w organizacjach marketingiem oraz prowadzące e-commerce wiedziały, co zmieni się w zakresie przetwarzania danych osobowych i jak prawidłowo chronić posiadane dane, by uniknąć olbrzymich kar, których nakładanie zapowiedziano wraz z wejściem w życie RODO.

Dlatego też zachęcamy do zapisania się na szkolenie organizowane przez rybnicką Fundację Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej „FORCE” oraz naszą e-Izbę,które odbędzie się 26 stycznia w naszym mieście (w Parku Biznesu „Ballyvesey”).

Zapraszamy szczególnie osoby zarządzające, managerów, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo informacji w firmie oraz wszystkich pracowników mających styczność z przetwarzaniem danych osobowych, bo to na nich spoczywać będzie obowiązek prawidłowego przetwarzania i ochrony tych danych – mówi Katarzyna Zarzecka – Project Manager Fundacji FORCE.

Szkolenie poprowadzi Monika Trybulec–Wójcik – wieloletnia szefowa zespołów Ochrony Danych Osobowych w spółkach giełdowych oraz grupach kapitałowych, kontroler wewnętrzny i zewnętrzny, szkoleniowiec, a obecnie także kierownik projektu wdrożenia RODO w TVN S.A.

Szczegółowy program szkolenia: https://force.org.pl/szkolenia-rodo/

Udział w sześciogodzinnym szkoleniu to koszt 490 zł. Zapisać się można poprzez formularz: https://force.org.pl/zapis-na-szkolenie/?id=29

Zapraszamy!

Zwiń «
04.01.2018

Groupon.pl najszybszym serwisem e-commerce w polskiej sieci – tak wynika z raportu firmy Hostersi pod patronatem e-Izby

Znamy wyniki trzeciego badania szybkości ładowania najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce, cyklicznie przeprowadzanego przez firmę Hostersi, któremu patronuje Izba Gospodarki Elektronicznej. Sprawdźcie, gdzie najszybciej zrobicie zakupy, a gdzie najwolniej. 

Więcej »

Najszybszym serwisem w badaniu pod kątem załadowania się wszystkich elementów na stronie (tzw. last visual change) okazał się groupon.pl z czasem 7,3 sekundy, choć niewiele gorzej wypadły serwisy euro.com.pl z czasem 7,7 sekundy i eubuwie.com.pl z czasem 9,3 sekund. Najwolniej w całym zestawieniu ładował się serwis mediamarkt.pl z czasem 33,5 sekund, choć niewiele lepiej wypadły serwisy mediaexpert.pl z czasem 26,6 sekund oraz zalando.pl z czasem 25,9 sekund.

 

– Te wyniki obrazują szerszą tendencję w sieci. E-sklepy i serwisy internetowe w coraz większych ilościach korzystają z różnych zewnętrznych dodatków, trackerów, systemów analitycznych i marketing automation, żeby zwiększać konwersje zakupowe. Należy jednak pamiętać, że powinna za tym iść optymalizacja serwisu, bo zwykle odbywa się to kosztem zwiększonego czasu ładowania e-sklepu. Co za tym idzie, zamiast lepszych konwersji, mamy mniejszy ruch na stronie, bo internauci nie lubią czekać – mówi Mariusz Juszczyk z firmy Hostersi.

Podstawą wyboru grupy badawczej był ranking Gemius/PBI z czerwca 2017 r. „Popularność serwisów e-commerce w polskiej sieci”, który był najbardziej aktualny w momencie rozpoczęcia badania. Badanie przeprowadzono w dniach 9-15.11.2017. Każdy pomiar wykonywany był co 1h. Każda ze wskazanych stron testowana była z 3 lokalizacji: Frankfurt Amazon Web Services, Warszawa Oktawave, Rybnik Hostersi Data Center. W każdej z lokalizacji uruchomiony został serwery VPS z Selenium i na nich prowadzone były fizycznie testy ładowania. Test wykonywany był w oparciu o zestaw skryptów, pozwalających na symulacje ładowania stron w przeglądarkach, zbieranie danych i pomiary czasu. W sumie dokonano ponad 6000 pomiarów ładowania badanych serwisów.

Pełny raport z badania dostępny jest na stronie https://www.hostersi.pl/raport-szybkosci/

* * *

 

HOSTERSI

Firma Hostersi specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej (cloud computing) i zarządzania serwerami. Jako oficjalny partner i reseller Amazon Web Services, dostarcza wysoko dostępne i skalowalne usługi hostingowe, oparte właśnie o chmurę.  Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu, Hostersi świadczą również usługi w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania IT, m.in. testy bezpieczeństwa zasobów informatycznych.

 

KONTAKT:

Mariusz Juszczyk
Specjalista ds. Marketingu i PR
HOSTERSI Sp. z o.o.
tel. 32 422 91 33
mobile: 514 119 727
e-mail: m.juszczyk@hostersi.pl

HOSTERSI Sp. z o.o.
Ul. PCK 26A
44-200 Rybnik

www.hostersi.pl

Zwiń «
04.01.2018

Kolejny krok edukacyjny e-Izby na wyższych uczelniach

Edukacja cyfrowa jest bardzo istotna w rozwoju branży i jej profesjonalizowaniu. Izba Gospodarki Elektronicznej działa na tym polu bardzo aktywnie. Potwierdzeniem tego jest kolejne partnerstwo nowego kierunku studiów z handlu elektronicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Więcej »

Do głównych projektów edukacyjnych, które prowadzi e-Izba należą:

  • Szkoła Gospodarki Cyfrowej: organizowana przez ponad 4 lata szkoła w której edukują się pracownicy branży cyfrowej. Szkoła kończy się dyplomem
  • Możliwość edukacji na uczelniach wyższych, na których Izba Gospodarki Elektronicznej ma swoje kierunki studiów z zakresu handlu elektronicznego
  • Edukacja seniorów
  • Edukacja w szkołach średnich

Z początkiem nowego roku e-Izba jest partnerem merytorycznym kierunku - Handel transgraniczny na rynku elektronicznym: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/kierunki-studiow-podyplomowych/handel-transgraniczny-na-rynku-elektronicznym/patronat-i-wspolpraca.html

„Aktualnie współpracujemy już z kilkoma uczelniami: ALK, Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania, UE we Wrocławiu, UE w Krakowie, Wyższą Szkołą Handlową we Wrocławiu – czas na edukacje w Katowicach. To świetnie, że uczelnie wyższe tak chętnie otwierają się na współpracę z biznesem. Dzięki temu absolwenci maja możliwość zdobycia praktycznej wiedzy” – mówi Patrycja Sass-Staniszewska Prezes e-Izby.

Zwiń «
02.01.2018

Raport: XIV edycja Badania Poczty SARE – pod patronatem e-Izby

W ubiegłym roku, Natalia Hatalska, autorka bloga Hatalska.com tak skomentowała wyniki Badania poczty SARE „widać, że przeżywamy renesans newsletterów…”. I tak rzeczywiście się dzieje. SARE właśnie opublikowało Raport XIV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce, który potwierdził, że 90% ankietowanych subskrybuje newslettery.

Więcej »

Można powiedzieć, że prawie każdy z nas, kto ma dostęp do sieci, posiada chociaż jedną skrzynkę pocztową, i zapisał się na newsletter. Jakie są powody subskrypcji? Króluje content, szybki dostęp do informacji oraz korzyści – rabaty, udział w konkursie. Dzięki respondentom Badania dowiedzieliśmy się więcej o sile e-maila i kampaniach na nim opartych. Eksperci z branży marketingu, monitorowania mediów i prawa udzielili komentarzy do poszczególnych części raportu. Jakie trendy związane z pocztą elektroniczną kształtują się w wynikach?

Email is the King

 Piotr Bucki, bloger, dziennikarz i doświadczony coach komentuje raport w ten sposób:
„Prawie 80% traktuje newsletter jako formę pozyskiwania interesujących treści z serwisu. Być może wynika to z tego, że część użytkowników orientuje się, że hegemon Facebook bardzo obcina zasięgi i trudno czerpać informacje z fanpage’y ulubionych marek. Bo nawet jeśli je polubimy, to nie ma już żadnej gwarancji, że będą do nas docierać. W tej sytuacji rzeczywiście newsletter daje gwarancję, że jeśli treści nas interesują, to… do nas dotrą.(…)”.

Zgadzamy się z Piotrem – email ze swoim 40-letnim doświadczeniem przeszedł wiele lepszych i gorszych momentów. Jeszcze kilka lat temu, nie miało znaczenia, jaka treść była wysyłana do odbiorców. Dziś wiemy, że bez strategii email marketingu, personalizacji, targetowania oraz testowania kampanii ich powodzenie jest niemożliwe. Potwierdziły to wyniki naszego Badania.


Spam wciąż na porządku dziennym

Kwestia spamu – jego otrzymywania oraz walki z nim to dla nas ważne zagadnienie. Niestety, w dalszym ciągu spośród wiadomości, które przychodzą na nasze skrzynki mailowe, wiele jest takich, których nie chcemy otrzymywać. I właśnie tak jest definiowany spam przez aż 72% ankietowanych. Jak wyniki dotyczące otrzymywania spamu i jego faktycznej definicji komentuje Przemysław Marcol, Prezes Fundacji FORCE?

„Widać, że co raz więcej osób rozumie pojęcie spamu we właściwy sposób, tzn. nie każda reklama jest już traktowana jako spam, bo nie każda nią jest. Ta, którą chcemy otrzymywać, która jest dla nas w pewnym sensie informacją użyteczną, którą „zamawiamy” i na otrzymywanie której się zgadzamy, nie jest spamem…”.

Mobile przede wszystkim

Żyjemy w czasach, w których ciągle jesteśmy online – dzięki smartfonom i stałemu dostępowi do internetu. Dlatego też, coraz częściej sprawdzamy pocztę elektroniczną przez aplikację mobilną. Już 30% ankietowanych zadeklarowało, że to właśnie smartfon jest narzędziem do przeglądania maili. Jaka aplikacja wygrywa? Te informacje znajdziesz w raporcie!

Patronat nad tegorocznym Badaniem objęli:

iab.polska, Izba  Gospodarki Elektronicznej, Marketer+, Magazyn Online Marketing Polska, Brief, Instytut Monitorowania Mediów, Mam Startup, NowyMarketing.pl, Nowoczesna Firma, INIS, mr Target, Salelifter, Magazyn Koncept oraz portal Istotnie.pl.

 

Zapraszamy do pobrania raportu!

Link do pobrania:
https://sare.pl/raport/

Zwiń «
21.12.2017

Czwarty numer kwartalnika e-Izby

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do lektury czwartego numeru Kwartalnika Izby Gospodarki Elektronicznej, w którym podsumowujemy inicjatywy oraz wydarzenia e-Izby w ostatnim kwartale br. Na łamach Kwartalnika prezentujemy również plany naszej organizacji na 2018 rok oraz możliwości współpracy z e-Izbą, do czego gorąco zachęcamy.

Więcej »

W grudniowym Kwartalniku e-Izby m.in.:

  • Walczyliśmy! Zakaz handlu w niedziele nie obejmie e-commerce! Podsumowujemy nasze działania legislacyjne związane z obywatelskim projektem ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele
  • Szkoła Gospodarki Cyfrowej - harmonogram warsztatów w 2018 roku
  • Zapraszamy do prac w nowych Grupach Merytorycznych: Podatki CIT PIT oraz Performance Marketing
  • O branży e-Grocery w Polsce rozmawiamy z Katarzyną Kazior, Prezes Frisco.pl
  • O wpływie eIDAS i RODO na przedsiębiorców na łamach kwartalnika mówi Prof.UO dr hab. Dariusz Szostek
  • Podsumowujemy aktywności w ramach Polskiej Regionalnej Gospodarki Cyfrowej

Życzymy inspirującej lektury,

Kwaralnik dostępny jest TUTAJ

Zwiń «
18.12.2017

Poradnik Kredytowy Przedsiębiorcy pod patronatem e-Izby

Oddajemy w Państwa ręce „Poradnik Kredytowy Przedsiębiorcy” opracowany przez przedsiębiorców, a jednocześnie ekspertów z branży finansów z firmy członkowskiej Kredytmarket.com.

Więcej »

Możliwości pozyskania kapitału jest wiele. Jednym z nich jest finansowanie działalności poprzez kredyt. I temu zagadnieniu poświęcona jest publikacja, którą e-Izba objęła swoim patronatem.

Co znajdziecie w środku?

  • Przydatne wzory, które pomogą Wam wyliczyć ukryty koszt kredytu kupieckiego, działanie dźwigni finansowej, oraz RRSO
  • Sporo informacji o tym jak wykorzystać finansowanie zewnętrzne do rozwoju biznesu
  • Finansowa „kuchnia”, czyli jak kredytodawcy oceniają wnioski
  • Cenne wskazówki dotyczące tego jak świadomie zaplanować działania w oparciu o rzeczowe analizy

Życzymy przyjemnej lektury!

http://bit.ly/poradnik-kredytowy

Zwiń «
15.12.2017

Nowy skład Sądu e-Izby

14 grudnia 2017 odbyło się Posiedzenie Rady Izby Gospodarki Elektronicznej na którym wybrano nowy skład Sądu e-Izby do którego kompetencji należy m.in. rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby, jej członkami, wydawanie opinii w sprawie stwierdzenia naruszenia Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie.

Więcej »

Nowy skład Sądu e-Izby:

  • Przewodniczący: Olgierd Porębski
  • W-ce Przewodniczący: Marcin Strawczyński

 

Przewodniczący: Olgierd Porębski Radca prawny i partner zarządzający kancelarii Porębski i Wspólnicy

Olgierd Porębski - Radca prawny i partner zarządzający kancelarii Porębski i Wspólnicy, koordynator e-Izby ds. legislacji w dziedzinie e-zdrowia. Specjalizuje się w prawie Internetu (usługach elektronicznych, usługach e-medycznych i telemedycznych, prawie autorskim, prawnych aspektach e-commerce oraz zagadnieniach ochrony danych osobowych) oraz obsłudze inwestycji. Opracowywał prawne aspekty funkcjonowania wielu dużych portali i serwisów internetowych. Aktywnie działa w grupie legislacyjnej Izby Gospodarki Elektronicznej. Był Przewodniczącym Sądu e-Izby Pierwszej kadencji.

 

W-ce przewodniczący: Marcin Strawczyński z Siemens Finance Sp. z o. o.

Marcin Strawczyński – ekspert w dziedzinie e-commerce w usługach finansowych, z grupą Siemens Financial Services związany od 2013 roku. Pracował w centrali spółki w Monachium oraz w biurze regionalnym w Warszawie. W toku swojej kariery w grupie Siemens, zdobywał różnorodne doświadczenia w obszarze strategii, finansów i sprzedaży. Ostatnio współodpowiadał za projekt uruchomienia pionierskiej na polskim rynku usługi leasingu online Siemens SimplyLease. Członek Grupy Roboczej ds. Digitalizacji Związku Polskiego Leasingu. Absolwent SGH i Akademii Leona Koźmińskiego.

 

Przypomnijmy jeszcze rolę Sądu e-Izby umocowanego w Statucie Izby Gospodarki Elektronicznej.

Art. 30 Statutu e-Izby: Do kompetencji Sądu e-Izby należy:

a) rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby,

b) rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy Członkami e-Izby,

c) rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby a Członkami e-Izby,

d) wydawanie opinii w sprawie stwierdzenia naruszenia Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,

e) wydawanie opinii w przedmiocie interpretacji Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,

f) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu o odmowie przyjęcia w poczet Członków e-Izby, o odmowie zmiany kwalifikacji Członka e-Izby do Grupy Tematycznej oraz o wykluczeniu Członka e-Izby.

Art. 31 Statutu e-Izby:

1. Sąd e-Izby rozpatruje sprawy oraz wydaje opinie na wniosek Zarządu, Rady e-Izby lub Członków e-Izby.

2. Członkowie e-Izby wykonują swoje obowiązki osobiście.

3. Każdemu członkowi Sądu e-Izby przysługuje jeden głos.

4. Pracami Sądu e-Izby kieruje Przewodniczący Sądu e-Izby.

5. Rozpatrzenie sprawy lub odwołania oraz wydanie opinii następuje w drodze uchwały podejmowanej zwykłą większością głosów przez skład wyznaczony przez Przewodniczącego Sądu e-Izby nie mniejszy niż 3 członków Sądu e-Izby.

6. Tryb postępowania i szczegółowe zasady pracy Sądu e-Izby określa regulamin Sądu e-Izby uchwalany przez Sąd e-Izby i zatwierdzany przez Walne Zgromadzenie.

7. Sąd e-Izby składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.

Zwiń «
13.12.2017

TogetherData dołącza do grona firm zrzeszonych w e-Izbie!

Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej oraz z organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Przynależność do e-Izby wiąże się nie tylko z prestiżem, ale co ważne, ułatwia prowadzenie biznesu. Od 2013 roku wspólnie z firmami zrzeszonymi e-Izba prowadzi aktywność legislacyjną, badawczą i edukacyjną skutecznie niwelując bariery utrudniające rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce.

Więcej »

Misją TogetherData jest przybliżanie biznesowi wiedzy dotyczącej usług z obszaru monetyzacji i wzbogacania danych. Big Data ma dziś znaczący wpływ praktycznie na każdy sektor gospodarki. Dzięki przynależności do Izby Gospodarki Elektronicznej zyskamy możliwości dzielenia się naszą wiedzą i doświadczeniem pozyskanym na polskim i globalnym rynku. Mamy wiele pomysłów jak rozwijać i wykorzystywać analizę strumieni wielkich zbiorów danych. Członkostwo w e-Izbie to dla nas motywator do realizacji inspirujących projektów i przedsięwzięć, które planujemy współtworzyć wraz z samą Izbą oraz jej członkami – podkreśla Paweł Brach, Wiceprezes Zarządu TogetherData

 

 

O TogetherData

TogetherData to pierwszy Data Science House w Europie. Spółka specjalizuje się w zintegrowanych działaniach z zakresu analityki Big Data, ze szczególnym naciskiem na monetyzację internetowych zbiorów danych zgromadzonych przez przedsiębiorstwa w systemach BI, CRM i ERP, firmowych aplikacjach oraz ich wzbogacanie o dane pochodzące ze źródeł zewnętrznych.

TogetherData dostarcza gotowe usługi i autorskie rozwiązania, które pozwalają na optymalizację procesów biznesowych oraz czerpanie realnych, finansowych i organizacyjnych korzyści, płynących z wielkich zbiorów danych.

Badacze danych zatrudnieni w TogetherData świadczą również usługi konsultingowe dla firm z sektora fintech, ze szczególnym naciskiem na instytucje finansowe, w tym banki, ubezpieczycieli oraz firmy windykacyjne.

 

Więcej informacji na: togetherdata.com

Zwiń «
12.12.2017

e-Izba Lokalnie - grudniowe wydarzenie

11.12 na Wydziale Biznesu, Finansów i Administracji Uniwersystetu Ekonomicznego studenci mieli możliwość spotkania z praktykiem biznesu i udziału w interesującym wykładzie na temat "Marketing w internecie na przykładzie Google AdWords".

Więcej »

W wydarzeniu uczestniczyli studenci UE oraz uczniowie rybnickich szkół: Zespołu Szkół Technicznych nr 1, II Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.

W wykładzie na auli wzięło udział prawie 130 osób, a w drugiej części odbyły się dla grupy studentów praktyczne warsztaty w pracowni komputerowej z zakresu uruchamiania kampanii Google AdWords, prowadzone przez Roberta Dudę, certyfikowanego specjalistę Google, Który jednocześnie przygotowywał i realizował na zlecenie e-Izby strategię cyfryzacji miasta Rybnik.

- Była to wspaniała okazja, aby zarówno studenci jak i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych zapoznali się z sytuacją dzisiejszego ładu, który coraz bardziej podporządkowany jest internetowi - zauważa dr Tomasz Zieliński dziekan Wydziału Biznesu, Finansów i Administracji Uniwersytetu Ekonomicznego.

Dzisiejsze spotkania ze studentami zamykają całoroczną realizację rekomendacji i wdrożeń z dokumentu "e-Rybnik.

Kierunki rozwoju Miasta Rybnika w obszarze cyfryzacji regionalnej oraz kompetencji cyfrowych na lata 2017 - 2019". W warsztatach, szkoleniach i spotkaniach w ramach tego projektu wzięli udział uczniowie szkół średnich, studenci, przedsiębiorcy, lokalni samorządowcy, a także rybniccy seniorzy.

Projekt realizowany był przez Izbę Gospodarki Elektronicznej z dużym zaangażowaniem firm członkowskich i ekspertów eIzby, w tym firm z siedzibą w naszym regionie jak SARE, INIS, Gravitec, RobertDuda.pl, Kancelaria Prawna Szostek Bar i Partnerzy.

Patronem medialnym wydarzenia był Rybnik.com.pl.

Fotorelacja z wydarzenia: https://www.rybnik.com.pl/fotogaleria,studenci-szkolili-sie-jak-wykorzystywac-w-marketingu-narzedzia-google,fot5-7-5185.html

Zwiń «
12.12.2017

Teraz zapłacisz BLIKIEM za zakupy w OleOle!

BLIK w kolejnym sklepie internetowym - teraz pora na OleOle.pl! Płacimy w sieci coraz wygodniej i bezpieczniej!

Więcej »

Od teraz składając zamówienie w sklepie internetowym OleOle.pl, można błyskawicznie zapłacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Dzięki Tpay.com płatności BLIKIEM zostały niedawna zintegrowane w OleOle.pl, stając się nowoczesnym i szybkim sposobem płatności dla wszystkich Klientów odwiedzających ten sklep.

BLIK jest komfortową i w pełni bezpieczną formą płatności realizowaną na smartfonie w aplikacji banku wspierającego BLIK, udostępnionej Klientom takich placówek jak Alior Bank, Bank Millenium, BZ WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Getin Bank, T-Mobile Usługi Bankowe oraz Orange Finanse.

OleOle.pl istnieje na polskim rynku od 2008 roku i działa wyłącznie w Internecie, oferując swoim Klientom szeroki wybór sprzętów AGD, telefonów, telewizorów, narzędzi i wiele innych.

Integracja płatności BLIK przez Tpay.com to kolejny krok w rozwoju sklepu internetowego OleOle.pl, dzięki któremu każdy Klient może zapłacić łatwo BLIKIEM zarówno na komputerze jak i na komórce. Szybko, bezpiecznie i wygodnie – zakupy stają się dużo przyjemniejsze!

„Dynamiczny wzrost popularności płatności mobilnych w Polsce to trend, którym jako Tpay.com podążamy. Dlatego też ogromny potencjał BLIKA dostrzegliśmy już, kiedy pojawił się na rynku. Czujemy satysfakcję, że wspólnie z OleOle.pl wprowadziliśmy nowy standard w realizacji płatności online realnie ułatwiający Klientom codzienne życie i umożliwiający oszczędność czasu” – komentuje Pan Paweł Działak, Prezes Zarządu Krajowego Integratora Płatności S.A. właściciela systemu płatności Tpay.com.

 

Kontakt dla mediów:


Maja Feliksiak

Marketing and PR Specialist
maja.feliksiak@tpay.com

+48 605 680 211

Zwiń «
11.12.2017

Fotorelacja z naszego Christmas Party

8 grudnia w klimatycznym studio 3one33 odbyło się świąteczne spotkanie Członków i Partnerów zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Jeszcze raz dziękujemy za wspólnie spędzony czas w nastrojowej atmosferze przy muzyce na żywo. W swoim przemówieniu Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes e-Izby przedstawiła najważniejsze plany naszej organizacji na 2018 rok, które obejmą nowe aktywności ukierunkowane na owocny networking wśród firm zrzeszonych w e-Izbie.

Więcej »
08.12.2017

Plany Izby Gospodarki Elektronicznej na 2018 rok

Szanowni Członkowie i Partnerzy e-Izby,

Rok 2018 zbliża się wielkimi krokami.  Jak co roku o tej porze dla Państwa przygotowaliśmy plany Izby Gospodarki Elektronicznej na kolejny rok. W 2018 roku stawiamy na networking oraz budowę relacji biznesowych.  Będziemy kontynuować Szkołę Gospodarki Cyfrowej, Forum Gospodarki Cyfrowej w kontekście rozwoju cyfrowego w CEE przy współpracy z kilkoma krajami m.in.: Węgry, Czechy, Rumunia, Bułgaria.

Więcej »

Grupy merytoryczne przybiorą charakter networkingowy – pierwsze 3 minuty spotkań każdy uczestnik będzie prezentował przed grupą swoją firmę tak żeby budować ekosystem wymiany biznesowej. W 2018 odbędzie się nowy event: e-Izba Tool day - cykl wydarzeń budujących relacje biznesowe - organizowany dla członków Izby Gospodarki Elektronicznej. Rozwój ery digital i nowych technologii sprawił, że każda marka musi reagować wyjątkowo szybko i elastycznie na zmieniającą się rzeczywistość i otoczenie rynkowe. W tym celu niezbędna jest stała edukacja i znajomość nowych i innowacyjnych technologii umożliwiających zwiększenie konkurencyjności na rynku i jednocześnie ograniczenie kosztów. e-Izba Tool Day to spotkania dla członków Izby Gospodarki Elektronicznej mające na celu przybliżenie innowacyjnych rozwiązań i pozyskiwanie klientów. Nadal będziemy zapewniać naszym firmom członkowskim silne wsparcie legislacyjne oraz będziemy tworzyć wartościowe analizy badawcze i raporty do wykorzystania w Państwa biznesie. Wejdźcie z nami w 2018 rok z energią i zaangażowaniem w działania Izby Gospodarki Elektronicznej. Plany w załączeniu.

W 2018 roku z e-Izbą:

  • Pozyskaj klienta korzystając ze współpracy z firmami członkowskimi e-Izby
  • Znajdź najlepsze  innowacyjne rozwiązanie, które pomoże Ci rozwinąć biznes przy współpracy z firmami zrzeszonymi w e-Izbie
  • Stwórz z nami silną społeczność cyfrową
  • Bierz udział w wydarzeniach networkingowych budujących relacje biznesowe
  • Pokaż swoim klientom że należysz do prestiżowej i międzynarodowej organizacji – masz stempel członkowski i partnerski e-Izby

 

Plany Izby Gospodarki Elektronicznej na rok 2018

Oferta sponsoringowa

Cieszymy się, że z nami jesteście. Zapraszamy do działania w 2018 roku.

 

z poważaniem,

Patrycja Sass-Staniszewska

Prezes Zarządu

Izby Gospodarki Elektronicznej

Zwiń «
05.12.2017

Przyszłość płatności cyfrowych należy do mobile

II edycja raportu Izby Gospodarki Elektronicznej dotyczącego płatności cyfrowych jasno wskazuje, że smartfon staje się portfelem, z pomocą którego realizujemy płatności za nasze zakupy w sieci.

Więcej »

Płatności mobilne w czołówce najpopularniejszych metod płatności za e-zakupy       

Jak wynika z raportu e-Izby szybki przelew przez serwis płatności tzw. Pay-By- Link jest najpopularniejszym sposobem dokonywania płatności w internecie. Na tę formę płatności w sieci wskazuje  47 proc. ankietowanych Polaków. W przyszłości powalczyć z nią może  szybko rozwijający się wachlarz płatności mobilnych, które w tegorocznej edycji badania awansowały z 6 na 2 pozycję i z wynikiem 33 proc., są drugim najpopularniejszym produktem finansowym i transakcyjnym. Warto w tym miejscu przytoczyć dane Gemiusa - w 2014 roku co dziesiąta odsłona www pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 roku co trzecia, a w lipcu 2017 roku odsetek odsłon na urządzeniach mobilnych wyniósł już 49% (łącznie dla smartfonów i tabletów). Mobile sukcesywnie rośnie w siłę. Jeśli chodzi o najpopularniejsze metody płatności online to mocno trzyma się tradycyjny przelew z wpisaniem numeru rachunku bankowego (31 proc. wskazań). Na kolejnych trzech pozycjach jest wysyłka za pobraniem (27 proc.), płatność kartą kredytową (27 proc.) oraz płatność gotówką przy odbiorze osobistym w sklepie tzw. click&collect (zamów online i odbierz w sklepie - 26 proc.) Płatność kartą przy odbiorze osobistym u kuriera z wynikiem 21 proc. znalazła się w zestawieniu na siódmym miejscu. To nowa oferta płatności za zakupy dokonane w sieci, która z pewnością wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i jest powoli wprowadzana przez firmy kurierskie.                                         

                                                                      

Upowszechnienie się płatności mobilnych zależy w dużej mierze od ich użytkowników, a współczesny konsument jest w pełni świadomy możliwości, jakie oferują nowe rozwiązania technologiczne i bardzo chętnie z nich korzysta. W Polsce, od wielu lat największą popularnością cieszą się realizowane w pełni automatycznie, błyskawiczne przelewy Pay-By-Link, jednak coraz większe uznanie, i co najważniejsze zaufanie, zdobywają wszelkie metody płatności oparte na idei jednego kliknięcia. Dzięki OneClick, Visa Checkout, MasterPass, BLIK czy Android Pay, kupujący nie musi każdorazowo uzupełniać swoich danych osobowych czy danych karty. Analiza obserwacji zachowań konsumenckich poparta wynikami niniejszego badania potwierdza, iż priorytetem każdego sprzedawcy, świadomego aktualnych trendów i obecności aktywnej konkurencji, powinno stać się maksymalne uproszczenie procesu zakupowego na swojej stronie webowej i w środowisku mobilnym. Powszechność stosowania nowoczesnych rozwiązań sukcesywnie spycha na dalszy plan serwisy opierające się podążaniu za trendami - podkreśla Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży - E-commerce - Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.                                                                                               

Polak jak raz zapłaci online, to zapłaci też po raz kolejny

Jak pokazują wyniki ujęte w raporcie “Płatności Cyfrowe 2017”, osoby, które spróbują płatności online, płacą w ten sposób często oraz bardzo często. 32 proc. respondentów dokonała płatności online  więcej niż 5 razy w ostatnich 6 miesiącach, a 18 proc. więcej niż 10 razy. Nadal jednak, pomimo szerokiego wachlarza produktów finansowych i transakcyjnych online, internauci płacą także gotówką za zakupy w internecie. 16 proc. ankietowanych Polaków przyznało, że zdarzyło im się to więcej niż 10 razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy, 19 proc. przyznało, że więcej niż 5 razy, a 22 proc. zadeklarowało, że między  2-5 razy. Przyzwyczajenie, chęć pozostania anonimowym, brak zaufania do sklepu oraz obawa przed nieotrzymaniem zamówionego produktu, to najczęściej wskazywane argumenty osób wybierających płatność gotówką. Z kolei zwolennicy płatności cyfrowych wskazują w pierwszej kolejności na wygodę oraz szybkość e-transakcji, a dopiero później na przyzwyczajenie i bezpieczeństwo.

E-płatności w zagranicznych e-sklepach                                                             

Według raportu  „Płatności cyfrowe 2017" 25% internautów ogółem wskazuje, że zrobiło zakupy internetowe w sklepach poza Polską w ciągu ostatniego roku. 

Wskazane przez nich najpopularniejsze metody płatności w trakcie zakupów transgranicznych to: serwis transakcyjny online (22 proc.), płatność gotówką przy odbiorze (17 proc.) oraz przelewy bankowe (15 proc.).

 

Raport dostępny jest na stronie e-Izby: http://www.ecommercepolska.pl/files/9315/1125/8342/platnosci_cyfrowe_20172.pdf

Zwiń «
04.12.2017

Grudniowy rabatowy poniedziałek

Szanowni Członkowie i Partnerzy e-Izby, 

Zapraszamy do skorzystania z oferty grudniowego rabatowego poniedziałku. Ofert są przygotowane przez członków i partnerów Izby Gospodarki Elektronicznej dla firm zrzeszonych w e-Izbie. Oferty ułożone są alfabetycznie. Zapraszamy do skorzystania z rabatów.

Więcej »

OFERTY CZŁONKÓW E-IZBY  

Advicero Tax
Zapraszamy na bezpłatne konsultacje podatkowe dotyczące rozliczenia podatkowego sprzedaży online na rynkach zagranicznych. Nasza oferta jest skierowana do przedsiębiorców działających w ecommerce i planujących ekspansję na rynki zagraniczne, bądź już sprzedających na tych rynkach.
Doradzimy:

  • jak optymalnie rozliczyć VAT od sprzedaży do nabywców zagranicznych,
  • gdzie trzeba zapłacić podatek dochodowy,
  • czy trzeba się zarejestrować za granicą,
  • jak uprościć i bezpiecznie opłacić podatki od takiej sprzedaży.

Oferta jest ważna w okresie od 1 do 31 grudnia 2017 r., dotyczy 3 godzin spotkania lub rozmowy telefonicznej dotyczącej zagadnień ze wskazanego obszaru działalności.

Kontakt:
Imię nazwisko: Katarzyna Klimkiewicz - Deplano
Mail: kklimkiewicz@advicero.eu

Tel: 602 338 215
www.advicero.eu

 

 thinkHUB.pl

W ramach wspólnej akcji „Rabatowy Poniedziałek” zachęcam do skorzystania z usług konsultingowych lub szkoleń zamkniętych z zakresu :

  • e-commerce na rynku polskim oraz międzynarodowym,
  • projektowania business model canvas,
  • strategii marketplace na rynku polskim oraz międzynarodowym

thinkHUB oferuje w/w usługi, jednorazowo, w promocyjnej cenie 1200,00 PLN netto za 8h. Oferta specjalna dotyczy konsultacji przeprowadzonych w biurze Klienta na terenie Warszawy lub usług zdalnych za pomocą narzędzi online. Termin realizacji wybranej usługi na warunkach promocyjnych zostanie ustalony z zamawiającym indywidualnie. W przypadku zamówienia usług w zakresie szerszym niż 8h, warunki współpracy zostaną ustalone indywidualnie. Czas obowiązywania oferty promocyjnej : grudzień 2017

Kontakt:
Konrad Zach
Mail: konrad.zach@thinkhub.pl
Tel: +48 732 244 444
www.thinkhub.pl

OFERTY PARTNERÓW E-IZBY

Kancelaria Porębski i Wspólnicy:

Z okazji rabatowego poniedziałku, Kancelaria Porębski i Wspólnicy zaprasza członków e-Izby na bezpłatne konsultacje w sprawach z zakresu prawa spółek, a w szczególności na temat:

·  wyboru właściwej spółki w kontekście odpowiedzialności wspólników za długi oraz konsekwencji podatkowych;

·  przekształcenia, dzielenia i łączenia spółek;

·  pozyskiwania inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych;

·  sprzedaży udziałów, akcji lub przedsiębiorstw.

Kontakt:

Kontakt z radcą prawnym Olgierdem Porębskim: olgierd.porebski@kancelariaporebski.pl.

Zwiń «
01.12.2017

Przynależność do e-Izby wiąże się nie tylko z prestiżem, ale co ważne, ułatwia prowadzenie biznesu

Ponad 26 mln osób w Polsce korzysta z Internetu. 54 proc. z nich, jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, dokonało choć raz zakupów online. Osoby, które - choćby sporadycznie - robią zakupy w sieci, wymieniając korzyści takiej formy zakupów, najczęściej wskazują na całodobową dostępność towarów, wygodę rozumianą jako brak konieczności wybrania się do sklepu oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu. Jednak nadal nie wszyscy konsumenci korzystają z zakupu towarów i usług w sieci. Są oni potencjalnymi nowymi konsumentami on-line.  

Więcej »

Jak zatem przekonać ich do siebie i wyróżnić się wśród innych sprzedawców produktów i usług on-line, jednocześnie uwiarygodniając rzetelność swojego biznesu w branży e-commerce?

Jedną z możliwości jest przynależność do Izby Gospodarki Elektronicznej. Każda firma przyjmowana w poczet członków e-Izby jest weryfikowana. Klient/Internauta wybierając firmę oznaczoną stemplem: członek e-Izby lub partner e-Izby, wybiera podmiot cieszący się zaufaniem organizacji branżowej, jaką jest właśnie e-Izba. Elitarne grono firm, które są honorowane prestiżowym stemplem Izby Gospodarki Elektronicznej, działa zarówno zgodnie z kodeksem etyki, jak również ze statutem e-Izby.

stemple(1).jpg

druga grafika na www.jpg

Unikalne know-how

Znak ten, ze względu na swoją rozpoznawalność i efektywność marketingową, stanowi dla firm zrzeszonych w e-Izbie ogromną wartość promocyjną. Logotyp może zostać wykorzystany na stronach internetowych przedsiębiorców, a także na banerach oraz folderach reklamowych.

Warto pamiętać o tym, że firmy zrzeszone w e-Izbie mogą korzystać z systemu networkingowych rabatów oraz wspólnych przedsięwzięć. Dzięki temu otrzymają m.in. wsparcie w identyfikacji potencjalnych klientów. W prowadzonej przez organizację Szkole Gospodarki Cyfrowej oraz w działających w e-Izbie Grupach Merytorycznych przedsiębiorcy otrzymują dostęp do know-how m.in. w zakresie doskonalenia kompetencji rozwoju biznesu online. Udział w eventach, działaniach legislacyjnych oraz networking międzynarodowy to równie ważne aspekty działań e-Izby.

- Od kilku lat uczestniczymy w warsztatach Szkoły Gospodarki Cyfrowej prowadzonej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Dzięki tym zajęciom nasi pracownicy na bieżąco podnoszą swoje kwalifikacje i umiejętności. Polecam wszystkim udział w Szkole e-Izby, w której warsztaty prowadzą profesjonaliści z branży, co gwarantuje pozyskanie praktycznej wiedzy do wykorzystania w swoim biznesie – mówi Dorota Bachman, Prezes Ravelo.
Dorota Bachman_Photo_3.08Kolor.jpg

 

Korzyści ze współpracy

- Firma, którą zarządzam, jest członkiem e-Izby od ponad roku. W tym czasie byliśmy bardzo wspierani przez Izbę Gospodarki Elektronicznej w zakresie rozwijania biznesowych kontaktów wśród jej członków i firm zewnętrznych – podkreśla Marcin Wilk, Prezes Zarządu/CEO e-volve sp. z o.o.
Marcin_Wilk.jpg

W Polsce nie ma obowiązku wstępowania do organizacji branżowych - inaczej niż za granicą. Przedsiębiorcy e-commerce, którzy chcą rozwijać swoją działalność poza granicami naszego kraju i pozyskać zagranicznych klientów lub usługobiorców, posiadając stempel e-Izby poświadczający przynależność do tej organizacji, wzmacniają swoją pozycję biznesową na nowych rynkach. Już teraz, mając w perspektywie transgraniczną ekspansję swojego biznesu , warto nie skupiać się wyłącznie na promocji na lokalnym rynku, ale podejmować działania, które wzmocnią rozpoznawalność marki na arenie międzynarodowej.

Usuwanie legislacyjnych barier

 Członkostwo w Izbie Gospodarki Elektronicznej to dla mnie unikalna okazja regularnego spotykania się z ludźmi dysponującymi najbardziej aktualną wiedzą o najnowszych trendach w e-commerce. To także możliwość nawiązywania stałych relacji z firmami wdrażającymi najciekawsze rozwiązania m.in. sprzedażowe, logistyczne, czy prawne. Zaangażowanie w działania e-Izby zwraca się dziesięciokrotnie w postaci korzyści ze współpracy z innymi członkami organizacji oraz dostępu do wiedzy i doświadczenia innych. Jako prawnik muszę rozumieć nie tylko przepisy, ale także biznes dla którego pracuję. e-Izba mi to zapewnia – podkreśla Mec. Olgierd Porębski, Wspólnik Zarządzający  kancelarii Porębski i Wspólnicy.
Porebski Olgierd zdjecie.jpg

W jego ocenie, warto też zwrócić uwagę na fakt, że w rozwiniętych gospodarkach zachodnich wszyscy poważni przedsiębiorcy zrzeszają się w izbach gospodarczych i tym podobnych organizacjach. Słusznie bowiem uważają za oczywiste, że jest to najlepsza i właściwie jedyna skuteczna droga pozwalająca biznesowi wywierać znaczący wpływ na władze publiczne wszystkich szczebli, zabiegać o przyjazne przedsiębiorcom prawo i budować przewagę konkurencyjną..

Izba Gospodarki Elektronicznej bardzo aktywnie działa na rzecz znoszenia barier prawnych, które spowalniają rozwój gospodarki cyfrowej. Opiniuje tworzone akty prawne, dzięki czemu wywiera realny wpływ na kształt przepisów, w oparciu o które przedsiębiorcy e-commerce prowadzą swoje biznesy.

- Pamiętajmy, że rządzący nie będą słuchać pojedynczych podmiotów tylko organizacji zrzeszających reprezentatywną grupę podmiotów rynkowych jak e-Izba. Tylko w strukturach e-Izby jesteśmy w stanie uzyskać efektywne działania lobbingowe na rzecz branży, jak w przypadku ograniczenia handlu w niedziele, gdzie dzięki aktywnościom Izby Gospodarki Elektronicznej e-commerce nie został objęty zakazem. – zaznacza Szymon Bujalski, E-commerce Director, Member of the Board Empik Group.
SZYMON BUJALSKI.jpg

Działalność badawcza e-Izby i cyfrowa baza wiedzy

Branża cyfrowa zmienia sposób prowadzenia biznesu. Nowoczesny biznes w coraz większym stopniu opiera się na spersonalizowanych ofertach. Firmy działające w branży e-commerce, korzystając z wiedzy o konsumentach, mogą tak ukierunkować podejście do nich, aby czuli się wyjątkowo i mogli liczyć na skrojone na ich miarę produkty, treści, metody komunikacji i obsługę. Przedsiębiorcy muszą rozpoznać potrzebę klientów i dostarczyć im rozwiązania i produkty, których oczekują, zanim ci zdążą je zdefiniować. Dzięki temu firmy mogą zbudować rosnącą społeczność lojalnych odbiorców. I w tym obszarze e-Izba  również wychodzi firmom członkowskim naprzeciw. Regularnie udostępniamy przedsiębiorcom różnego rodzaju analizy i raporty rynkowe, pokazujące najważniejsze trendy w e-commerce.

- Działalność badawcza e-Izby jest bardzo cennym wkładem w rozwój rynku cyfrowego. Regularnie publikowane tematyczne raporty e-Izby m.in. Portfel Polaka, Płatności cyfrowe, Omnichannel - m-commerce kupuje mobilnie, e-Grocery - rynek spożywczy online - wskazują stan rynku, trendy, jakim należy się przyglądać, a także wyzwania, które należy podjąć dla usprawnienia różnych procesów. Raporty e-Izby stanowią źródło istotnej wiedzy dla polskiego rynku e-commerce i lekturę obowiązkową dla pracowników Decathlon, którzy pracują nad rozwojem biznesu – akcentuje Jakub Gierszyński, Dyrektor E-commerce Decathlon Polska
jakub-gierszynski.jpg

 

O Izbie Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.

Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Główne cele Izby Gospodarki Elektronicznej to:

  • reprezentowanie i wspieranie interesów gospodarczych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w Izbie,
  • rozwój gospodarki w różnych jej branżach w kraju i Europie dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania oraz ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej,
  • wspieranie przedsiębiorców (zwłaszcza małych i średnich) poprzez dostarczanie wiedzy (know-how) oraz rozwiązań technologicznych,
  • wspieranie społeczeństwa w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych.
Zwiń «
01.12.2017

Stanowisko Izby Gospodarki Elektronicznej dotyczące rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 31 października 2017 r.

W odpowiedzi na projekt z dnia 31 października 2017 r. ws. rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw, Izba Gospodarki Elektronicznej, zwana dalej „e-Izbą”, przedstawia następujące stanowisko.

Więcej »

Link do stanowiska: Stanowisko Izby Gospodarki Elekronicznej dotyczace rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 31 październik.pdf

Za zaangażowanie dziękuję członkom grupy podatki działającym w Izbie Gospodarki Elektronicznej a szczególnie koordynatorowi legislacyjnemu mec. Marcie Kasztelan z kancelarii Sowiński i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych i Doradcy Podatkowego sp. p

Zwiń «