Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

07.11.2017

e-Izba wystartowała z promocją V edycji edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”

6 listopada Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczęła promocję V edycji edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”, której celem jest zwiększanie kompetencji cyfrowych Polaków w obszarze zakupów online. Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie objęło akcję honorowym patronatem.

Więcej »

Umiejętności cyfrowe są jedną z  kluczowych kompetencji współczesnego człowieka, dzięki którym może on korzystać z dobrodziejstw technologii. W tegorocznej edycji raportu “E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” zaobserwowaliśmy, że konsumenci doceniają takie aspekty e-zakupów jak łatwość, oszczędność czasu, wygoda czy bezpieczeństwo. To znajduje odbicie w stale rosnącym rynku e-commerce w Polsce. Warto podkreślić, że już 54 proc. internautów dokonało zakupów w sieci i jest to wzrost o 6 p.p. względem ubiegłego roku (wówczas było 48 proc. wskazań). Jak z kolei wynika z naszego raportu “Płatności cyfrowe 2016” -  41 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zdarza im się kupować elektronicznie w sieci. Świadome i bezpieczne dokonywanie zakupów przez internet, a także znajomość swoich praw z tym związanych, to kompetencje, które poprzez naszą doroczną inicjatywę propagujemy wśród konsumentów - informuje Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

e-Izba prowadzi działania edukacyjne konsumentów w ramach akcji “Kupuję w internecie” przez cały rok. Listopad jest jej punktem kulminacyjnym z uwagi na wzmożony okres zakupów świątecznych. To doskonały moment na decyzję  o dokonaniu pierwszych zakupów w sieci i doświadczenia korzyści z nimi związanych.


26,5 miliona - to aktualna liczba internautów w Polsce. Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” 54 proc. z nich dokonało kiedyś zakupów online. To oznacza, że 46 proc. internautów nie ma doświadczenia w tym obszarze. Z kolei osoby robiące zakupy online (chociażby od czasu do czasu) wśród powodów korzystania z takiej formy zakupów, podają przede wszystkim całodobową dostępność i wygodę rozumianą jako
brak konieczności jechania do sklepu oraz  nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu.

W grupie kupujących online, takie zakupy są także postrzegane jako mało skomplikowane i bezpieczne.

Celem akcji “Kupuję w internecie” jest przełamanie bariery u osób  niekupujących w sieci poprzez szereg aktywności edukacyjnych. W ramach akcji zaplanowano zebranie historii konsumentów w formie video, w których opowiedzą o tym, jak zaczęła się ich historia z zakupami przez internet. W bieżącej edycji akcja skupia się na edukacji regionalnej. Warsztaty podnoszące kompetencje konsumentów odbyły się m.in. w Rybniku. Edukowaliśmy  różne grupy wiekowe, zarówno młodzież szkół średnich, jak i seniorów. Na spotkaniach prezentowaliśmy miniporadnik pt. „Kupuję w internecie” zawierający: prawa konsumenta, opis procesu zakupowego, dekalog bezpiecznych zakupów online oraz wskazówki, jak kupować w Internecie.


Projekt “Kupuję w internecie” realizowany jest przy współpracy z:

Tradedoubler, Trusted Shops, Allegro, Performics, PayU, Nask, Wydawajdobrze.com, Fundacją im. Lesława A. Pagi oraz Kancelarią Lubasz i Wspólnicy.

Patronat honorowy nad akcją objęli: Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Europejskie Centrum Konsumenckie

Link do strony akcji, na której znajdują się edukacyjne materiały: http://kupujewinternecie.info.pl/partnerzy/

Link do poradnika "Kupuję w Internecie".

Zwiń «