Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

21.11.2017

Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała 2 edycję raportu “Płatności Cyfrowe 2017”

“Płatności Cyfrowe 2017” to druga edycja raportu e-Izby, który stanowi kompleksowe spojrzenie na płatności Polaków z podziałem na online-mobile-offline. Pierwszy raz w raporcie przeanalizowano temat wirtualnych walut. Partnerami głównymi raportu są VISA oraz Przelewy24. Raport został opracowany przy współpracy: GoMobi.pl i Mobile Institute.

Więcej »

Płatności cyfrowe stają się Polakom coraz bliższe. Płatność kartą zyskuje coraz większe zainteresowanie, nie bez znaczenia e-sklepy wprowadzają możliwość płatności kartą przy odbiorze. Wyraźnie rośnie liczba osób, które dokonują płatności za pomocą urządzeń mobilnych, co wpisuje się w ogólny trend triumfu mobile w procesie zakupowym współczesnych konsumentów. To, w jakim stopniu mobile zawłaszczy obszar płatności jest jeszcze niewiadomą, ale jego rosnący udział w tej materii połączony ze spadającym przywiązaniem Polaków do gotówki powinien kierować uwagę branży finansowej w kierunku cashless society - komentuje Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Polacy w świecie cyfrowych płatności

Porównując dane z pierwszej edycji raportu opublikowanego przed rokiem można stwierdzić, że Polacy w obszarze płatności cyfrowych zrobili znaczny postęp. Podobnie jak w zeszłym roku konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet jest najpopularniejszym produktem finansowym. Jego posiadanie deklaruje obecnie 45% przebadanych Polaków. To wzrost aż o 9 p.p. w porównaniu do zeszłorocznej edycji badania. Posiadanie karty płatniczej wzrosło w przeciągu roku z 35% do 43%. Konto umożliwiające płatności w serwisach internetowych posiada 35% respondentów versus 29% w zeszłym roku, zaś mobilne produkty finansowe i transakcyjne, czyli wszelkiego rodzaju aplikacje na telefony ma 29% osób - to również wzrost o 9 p.p. względem wyników “Płatności cyfrowe 2016”. W ślad za coraz bardziej powszechnymi produktami elektronicznymi maleje udział posiadaczy konta bankowego bez aktywnego dostępu przez internet. W ciągu roku zanotowano tu spadek z 27% do 21%.

 

Cashless society

W zeszłorocznej edycji badania płatności cyfrowych okazało się, że Polacy nie są jeszcze gotowi na zupełne wycofanie gotówki z obiegu. Niemnej trendy oraz dążenie banków centralnych do ograniczenia lub całkowitego wyeliminowania gotówki z obiegu świadczą o tym, że prędzej czy później stanie się to nieuniknione.

Cashless society, czyli społeczeństwo bezgotówkowe
 cechuje się znacznie większą szybkością działania, jest bardziej
 wygodne i przede wszystkim tańsze. Gwarantuje większą 
przejrzystość w sferze zarówno prywatnej, jak i publicznej, a także ogranicza szarą strefę i korupcję. Warto w tym miejscu dodać, że 
 Narodowy Bank Danii w ubiegłym roku zaprzestał drukowania  banknotów, a w Szwajcarii udział gotówki w obiegu wyniósł w 2016 r. między 4-5%.

W tej edycji badania ponownie zapytaliśmy Polaków, co sądzą  o wycofaniu gotówki z obiegu i odnotowaliśmy znaczne różnice w ich podejściu do tego tematu. Otóż w 2017 r. odsetek przeciwników wycofania gotówki z obiegu w Polsce spadł z 64% do 49%. Co ciekawe, na tym samym poziomie pozostał odsetek zwolenników gotówki (8%). Zwiększyła się jednak grupa osób posiadających neutralne stanowisko do tego tematu - zmiana z 28% do 43%.

 

Cały raport dostępny jest na stronie e-Izby - LINK

Zwiń «

Coroczna Gala organizowanych przez e-Izbę Konkursów, to święto podmiotów, a także Osobowości Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej, które w sposób najbardziej efektywny i co ważne ze zrozumieniem swoich odbiorców rozwijają się i odnoszą sukcesy w pełnej wyzwań  transformacji cyfrowej.

 

9 listopada w Kinie Praha w Warszawie świętowaliśmy sukces Laureatów tegorocznej edycji Konkursów.

 

Raz jeszcze serdecznie gratulujemy Laureatom! Poczujmy raz jeszcze atmosferę tego wieczoru  -  zachęcamy do obejrzenia fotorelacji, która znajduje się na naszym profilu na Facebooku pod linkiem: 

https://www.facebook.com/pg/Izba-Gospodarki-Elektronicznej-299663176805179/photos/?tab=album&album_id=1305821906189296

gala 2017_4.jpg

gala 2017_3.jpg

gala 2017_2.jpg

gala 2017_1.jpg

Zwiń «
14.11.2017

Ceneo.pl i thinkHUB dołączyły do Izby Gospodarki Elektronicznej

W strukturach Izby Gospodarki Elektronicznej zrzeszonych jest obecnie blisko 200 podmiotów reprezentujących różne sektory gospodarki cyfrowej. Ceneo.pl oraz thinkHUB to nowe firmy członkowskie e-Izby.

Więcej »

Ceneo.pl z wielką przyjemnością dołącza do Izby Gospodarki Elektronicznej. Wierzymy, że poprzez członkostwo w e-Izbie będziemy mogli aktywnie uczestniczyć, a także wpływać na rozwój e-commercu w Polsce. Ceneo.pl jest drugim co do wielkości serwisem e-commerce w Polsce. Skupia ponad 17000 sklepów i dostarcza swoim użytkownikom narzędzia, ułatwiające łatwe i szybkie wyszukiwanie produktów oraz korzystnych ofert – optymalnych zarówno pod kątem ceny, jak i szybkości dostawy, kosztów przesyłki oraz bezpieczeństwa transakcji - komentuje Krzysztof Kamler, Kierownik Działu Marketingu, Ceneo sp. z o.o

 

Na co dzień realizuję wiele ambitnych zadań i projektów eCommerce dla firm funkcjonujących w środowisku międzynarodowym. W branży internetowej niezwykle istotne jest, aby nasza wiedza, znajomość trendów oraz umiejętność strategicznego planowania była zawsze aktualna i na najwyższym poziomie. Dlatego też członkostwo mojej firmy w e-Izbie daje mi, bez wątpienia,  możliwość aktywnego udziału w pracach e-Izby oraz stały kontakt z ekspertami od lat związanymi z wieloma obszarami branży eCommerce. Wiedza i doświadczenia, którymi mam okazję dzielić się z przedstawicielami firm i marek zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej, stanowią dla mnie osobiście nie tylko długofalową inwestycję, ale są również ogromną przyjemnością  - informuje  Konrad Zach, CEO THINKHUB

O nowych  firmach członkowskich:

Ceneo.pl jest drugim co do wielkości serwisem e-commerce w Polsce. Skupia ponad 17000 sklepów i dostarcza swoim użytkownikom narzędzia, ułatwiające łatwe i szybkie wyszukiwanie produktów oraz korzystnych ofert – optymalnych zarówno pod kątem ceny, jak i szybkości dostawy, kosztów przesyłki oraz bezpieczeństwa transakcji.

Ceneo.pl to nie tylko porównywarka cen, ale również rozbudowana platforma zakupowa, w której użytkownicy mają możliwość porównania produktów oraz zapoznania się z opiniami na ich temat wystawianymi przez osoby, które dokonały zakupu.

Serwis Ceneo.pl dostępny jest w wersji desktop, mobilnej, a także poprzez aplikację na urządzenia mobilne.

 

strona: www.ceneo.pl

thinkHUB to firma consultingowa założona przez Konrada Zacha, eksperta i pasjonata technologii internetowych, który od przeszło 15 lat realizuje zaawansowane projekty IT oraz tworzy rozwiązania e-commerce dedykowane dla PL i CEE. Dzięki stałej współpracy z wiodącymi firmami technologicznymi oraz agencjami interaktywnymi, dostarcza swoim Klientom kompleksowe rozwiązania oraz stałe wsparcie biznesowe, technologiczne i marketingowe niezbędne do skutecznego rozwoju sprzedaży w globalnym eCommerce.


strona: www.thinkhub.pl

Zwiń «
09.11.2017

Znamy laureatów e-Commerce Polska awards 2017 oraz Osobowości Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej

9 listopada w Kinie Praha w Warszawie odbyła się Gala V edycji Konkursu e-Commerce Polska awards oraz II edycji Konkursu Osobowość Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej, których organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Podczas Gali ogłoszono Laureatów w 16 kategoriach e-Commerce Polska awards, do których łącznie wpłynęło ponad 150 zgłoszeń. Wyłoniono także Osobowości Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej.

Więcej »

Coroczna Gala organizowanych przez e-Izbę Konkursów, to święto podmiotów, a także Osobowości Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej, które w sposób najbardziej efektywny i co ważne ze zrozumieniem swoich odbiorców rozwijają się i odnoszą sukcesy w pełnej wyzwań  transformacji cyfrowej. Gratuluję Laureatom tegorocznej edycji obu Konkursów. To oni wyznaczają kierunek dobrych praktyk i skutecznych działań, które mają znaczący wpływ na postęp cyfrowy w Polsce - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.  

 

e-Commerce Polska awards 2017

Konkurs od lat skierowany jest do przedstawicieli małych, średnich i dużych sklepów oraz platform internetowych. W zeszłorocznej edycji Konkursu po raz pierwszy pojawiły się kategorie dla sektora bankowego i ubezpieczeniowego, które znalazły się również w V edycji e-Commerce Polska awards. Nowością były kategorie skierowane do reprezentantów e-medycyny, e-administracji oraz do dostawców innowacyjnych technologii (e-usług) w tym agencji oraz domów mediowych dostarczających innowacyjnych rozwiązań technologicznych swoim klientom. Oceny zgłoszeń dokonała Kapituła Konkursu składająca się z  profesjonalistów praktyków z branży gospodarki cyfrowej. Tradycyjnie sklepy były też oceniane przez e-konsumentów w głosowaniu na najlepszą obsługę klienta.

Plansza_laureaci_650.jpg 

Laureaci V edycji:

Kategorie z zakresu brandingu:

Innowacja roku:

w grupie małe sklepy: Kredytmarket.com

w grupie średnie i duże sklepy: Empikfoto.pl

Pomysł promocyjny:

w grupie małe sklepy: Bamadoo.pl

w grupie średnie i duże sklepy: Biuro Podróży Rainbow

Design Roku:

w grupie małe sklepy: iluve.com

w grupie średnie i duże sklepy: Lancerto.com

Mobilny design roku:

w grupie małe sklepy: Brilu.pl

w grupie średnie i duże sklepy: Aplikacja mobilna eHurt

Spójność marki w różnych kanałach sprzedaży:
w grupie małe sklepy: Balladine.com
w grupie średnie i  duże sklepy: Empik.com

Kategorie z zakresu sprzedaży:

Strona Roku:

w grupie małe sklepy: DALIA Lingerie

w grupie średnie i duże sklepy: Conrad Electronic - conrad.pl

Przełamanie Nieufności:

w grupie małe sklepy:  Bamadoo.pl

w grupie średnie i duże sklepy: eobuwie.pl

m-Commerce

w grupie średnie i duże sklepy: ANSWEAR.com

Najlepsze dostosowanie sklepu do sprzedaży wielokanałowej:

w grupie średnie i duże sklepy: Decathlon Polska

Najlepsza obsługa klienta:

w grupie małe sklepy: Brilu.pl

w grupie średnie i duże sklepy: Castorama.pl

 

Kategorie dla banków i ubezpieczycieli:

 

Najbardziej cyfrowy bank: ING Bank Śląski

 

Najbardziej cyfrowy ubezpieczyciel: AXA.pl

 

Kategorie dla e-medycyny:

Najbardziej cyfrowe apteki: DOZ.pl

Najbardziej cyfrowe centra medyczne:  Enel-Med

 

Kategoria dla e-administracji:

Innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla administracji: rybnik.eu

 

Kategoria dla dostawców e-usług:

Innowacje cyfrowe dla e-usług: Siemens SimplyLease

 

Osobowość Polskiej Regionalnej Gospodarki Cyfrowej

LAUREAT: Piotr Kuczera, Prezydent Miasta Rybnika

 

Osobowości Polskiej Gospodarki Cyfrowej

LAUREAT:  Przemysław Budkowski, Prezes Allegro

 

W Konkursie Osobowość Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej zgłoszenia oceniała kapituła złożona z Członków Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Dziękujemy za wsparcie:

Partner Główny e-Commerce Polska awards: ORBA

Partnerzy Kategorii:

Getresponse - Partner Kategorii “Innowacje cyfrowe dla e-usług”

Przelewy24 - Partner Kategorii “Strona roku”

Visa - Partner Kategorii “Innowacja Roku”

Mobile Institute: Partner Kategorii  “Mobilny design roku”

Bluerank: Partner Kategorii “Najlepsze dostosowanie sklepu do sprzedaży wielokanałowej”

Patroni medialni: Marketer+, Cashless.pl,  CEO Magazyn Polska, Gazeta Bankowa, Interaktywnie.com , Puls Medycyny oraz Pożyczkaportal.pl, Gazeta Ubezpieczeniowa, Serwis Administracyjno Samorządowy

Zwiń «
27.10.2017

Cała branża w jednym miejscu: Forum Gospodarki Cyfrowej i Gala e-Commerce Polska awards już 9 listopada!

Forum Gospodarki Cyfrowej: Transformacja cyfrowa -  wyzwania i trendy - to pierwsza edycja największego wydarzenia Izby Gospodarki Elektronicznej, które odbędzie się 9 listopada w Kinie Praha w Warszawie.

Więcej »

Podczas Forum Gospodarki Cyfrowej czekają na Państwa:

  • 2 bloki tematyczne: e-commerce i e-medycyna
  • premiery 2 nowych raportów e-Izby: "E-Grocery" i "Płatności cyfrowe 2017"
  • najważniejsze trendy i wyzwania branży omówione przez międzynarodowych ekspertów
  • goście specjalni: Róża Thun i Michał Boni
  • 7 paneli dyskusyjnych
  • 14 prelekcji
  • 40 prelegentów 
  • owocny networking

Forum Gospodarki Cyfrowej będzie wypełnione debatami, prezentacjami i wystąpieniami ekspertów z Polski oraz z zagranicy, zwieńczone wieczorną galą, prestiżowego i znanego w branży konkursu e-Commerce Polska awards 2017 oraz konkursu  Osobowość Polskiej i Regionalnej Gospodarki Cyfrowej.

Zarówno Forum jak i wieczorna Gala będą okazją do rozmów biznesowych, nieformalnych spotkań i owocnego networkingu.

Zostały ostatnie wolne miejsca! Zapraszamy do rejestracji  - https://forumgc.pl/rejestracja

Zwiń «
17.11.2017

VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Dzień Technologii Mobilnych” pod patronatem e-Izby.

4 grudnia 2017 roku, na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (ul. Gagarina 13a, Toruń) odbędzie się VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Dzień Technologii Mobilnych”. Organizatorem wydarzenia jest Koło Naukowe Forum e-Biznesu, pod opieką dra hab. Michała Polasika. e-Izba objęła wydarzenie patronatem honorowym.

Więcej »

Celem konferencji jest upowszechnienie wiedzy na temat nowoczesnych rozwiązań w systemach płatności na rynku usług płatniczych i m-commerce, który napędza oraz odmienia poszczególne sektory gospodarki, w tym FinTech. Poprzednie edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród członków społeczności akademickiej i nie tylko.

Wydarzenie jest szczególnie adresowane do studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, pracowników naukowych oraz przedsiębiorstw i organizacji współpracujących z Uczelnią.

Podczas tegorocznej edycji będzie można wysłuchać prelekcji takich firm jak: Bank Pekao S.A., Bank Zachodni WBK, MasterCard, Polski Standard Płatności, First Data Polska, Krajowa Izba Rozliczeniowa, uPaid, CentroPolis S.A., Technology for Mobile.

Patronatem honorowym konferencji jest Izba Gospodarki Elektronicznej, Izba Przemysłowo-Handlowa w Toruniu oraz Związek Banków Polskich.

Więcej informacji o Kole Naukowym Forum e-Biznesu: https://www.facebook.com/ForumeBiznesu/

UMK logo.png

Zwiń «